Halloween forum
inspiration til Halloweentema søges - Printervenlig version

+- Halloween forum (http://forum.halloween-online.dk)
+-- Forum: Halloween (/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Om Halloween (/forumdisplay.php?fid=2)
+--- Tråd: inspiration til Halloweentema søges (/showthread.php?tid=122)

inspiration til Halloweentema søges - Jane B - 11/10 2011 16:58

Vi besluttede ret spontant at vi vil holde en Halloweenfest. Det bliver ikke en børnefest men en voksenfest med alkohol.

Men oppyntning skal der jo til når nu vi forventer folk kommer udklædte i en eller anden udstrækning. Så ja har i idéer til pynt? gerne noget der ikke er for dyrt eller vi kan lave selv? Det skal selvfølgelig være uhyggeligt.

Udskårne græskarlygter er jo en selvfølge og så nogle klamme edderbobber i spind. (kan man lave spindet selv?)

Ellers dunkel stemning og sorte sterinlys. Men så begynder min kreativitet også at være kommet på overarbejde.

Hvad med noget "punch" der ser total klamt ud men smager himmelsk? Har tænkt på bloody mary men det smager jo også klamt.

Har tænkt på at der skal være helt mørkt i gangen og så hænge ting ned over døren fra gangen og ind til gildesalen som man så skal igennem for at komme ind.

Har også tænkt på at fjerne lyspæren på badeværelset eller måske sætte rødt papir over? og så ellers bare sætte sterinlys men er lidt bange for det forhindrer mænd i at ramme kummen når der ryger noget alkohol indenbors.

Det skal måske også lige nævnes at de inviterede ligger i aldersgruppen 23-38 år men de fleste er 25-30 år.

RE: inspiration til Halloweentema søges - Torben - 11/10 2011 19:36

Edderkoppespind til halloween - et par hurtige forslag:

RE: inspiration til Halloweentema søges - Finn - 14/10 2011 10:01

Du kan lave en masse skilte rundt omkring i hjemmet. Der er nogel gode skrifttyper til formålet her:

http://halloween-online.dk/halloween_skrifttyper_fonts.php

Kunne også bruges til at lave bordkort med.

RE: inspiration til Halloweentema søges - Hanne - 15/10 2011 20:48

Tequila Sunrise / Halloween special

[attachment=31]

Ingredienser:

Tequila
Appelsinjuice

Hæld tequila og appelsinjuicen sammen.

Tilsæt grenadine indtil drikken har den rette farve.

RE: inspiration til Halloweentema søges - hygge - 21/10 2011 14:44

(11/10 2011 16:58 )Jane B Skrev:  Vi besluttede ret spontant at vi vil holde en Halloweenfest. Det bliver ikke en børnefest men en voksenfest med alkohol.

Men oppyntning skal der jo til når nu vi forventer folk kommer udklædte i en eller anden udstrækning. Så ja har i idéer til pynt? gerne noget der ikke er for dyrt eller vi kan lave selv? Det skal selvfølgelig være uhyggeligt.

Udskårne græskarlygter er jo en selvfølge og så nogle klamme edderbobber i spind. (kan man lave spindet selv?)

Ellers dunkel stemning og sorte sterinlys. Men så begynder min kreativitet også at være kommet på overarbejde.

Hvad med noget "punch" der ser total klamt ud men smager himmelsk? Har tænkt på bloody mary men det smager jo også klamt.

Har tænkt på at der skal være helt mørkt i gangen og så hænge ting ned over døren fra gangen og ind til gildesalen som man så skal igennem for at komme ind.

Har også tænkt på at fjerne lyspæren på badeværelset eller måske sætte rødt papir over? og så ellers bare sætte sterinlys men er lidt bange for det forhindrer mænd i at ramme kummen når der ryger noget alkohol indenbors.

Det skal måske også lige nævnes at de inviterede ligger i aldersgruppen 23-38 år men de fleste er 25-30 år.

Vi holder Halloween hvertår som kombineret voksen/børne fest, med flere venner par og vi har alle børn. Vi startede for 4 år siden og har løbende udbygget vores Halloween pynt som en blanding af hjemmelavede spøgelser blandet med færdige Halloween produkter.

Der skal ikke så meget til for at skabe en god stemning, her er et par gode råd.
Atmosfære:
- Mørk belysning, kom rød eller orange plastik udover de lamper der skal være tændt.
- En masse starin lys
- Udskårne græskar
- Sorte duge
- En masse ederkoppe spind og ederkopper
- Uhyggelig musik eller lydefekter. Jeg har en rigtig god CD med tordenvejr og uhyggelige lyde som ulve og ugle hyl, regn vejr, knirkende døre, raslende kæder, grinende hekse osv.
- Ostelærred i massevis, dette er et genialt materiale. Jeg har nok over 40 meter efterhånden.
Det koster 8 kroner meteren i en stofforetning, giv det en gang kogevask så bliver det super blødt. En del af det kan man farve sort og gråt og herefter er det bare at gå igang med at rive lidt i det så det ser gammelt og laset ud. Godt til hjemmelavede spøgelser, til afdækning eller at hænge ned fra loftet i en mørk gang.
- Blaclight, dette giver en fantastisk stemning, svagt lys i mørke rum og edderkoppespin vil lyse op. Det samme vil spøgelser lavet ud af ostelærredet som ikke er farvet.
- Troldgrene, find nogel store trold grene i skoven og sæt dem ind i stuen som små træer. Fyld dem med ederkopper og spindelvæv og de vil se uhyggelige ud.
- Edderkoppespind i massevis Smile
- Scenesetters, du kan i flere af de danske webshops eller forretninger købe såkaldte scenesætters. Det er store plastik figurer man hænger op på væggende med skelletter, spøgelser osv. Det koster ikke alverdens og kan hurtigt gøre et kedeligt hjørne af stuen stemningsfuld. Pakkes de pænt sammen kan de sagtens bruges igen året efter.

Uhyggelig/ulækker Punch:
- Køb nogel engangs gummihandsker uden latex. Lav en blanding af husblas og frosnehindbær og hæld det i handsken og frys den. Kom den i punchen uden gummihandsken og hånden vil ligne en afskåret hånd, husblasen vil holde sammen på hånden selvom den langsomt smelter.
- Tøris. Kom lidt tøris i punchen for sjov og uhyggelig røg. Men prøv dette af først, jeg synes det giver en sær smag til selve punchen efter at have haft tøris.

Special effekts:
- Har du en android mobil kan du installere en app der registrere lyde eller bevægelser og afspiller en lyd. Læg nogle spøgelses skrig på, tilslut pc højtalere og gem den under et spøgelse lavet af ostelærred i brusenichen. Så vil spøgelset hyleop hvergang der kommer en lyd, det vil sige som minimum når der trækkes ud i toilettet Big Grin

Bor du i hus med store panorama vinduer. Så lav et stort spøgelse ud af et par træpinde og ostelærred, lave et ansigt af papermache eller en maske og sæt en rød cykellygt ind så der lyser rødt ud af øje og mund. Giv den eventuelt en lanterne med sterin lys og stil den lige uden for panoramavinduet, det vil se meget uhyggeligt ud indenfra med skiggelsen man kun svagt kan ane gennem vinduet. I ugerne op til Halloween kan den fint stå og pynte i forhaven.

EDIT: Jeg har selv anskaffet mig en røgkanon i år, men kan ikke bestemme mig for hvordan jeg skal bruge den.
(14/10 2011 10:01 )Finn Skrev:  Du kan lave en masse skilte rundt omkring i hjemmet. Der er nogel gode skrifttyper til formålet her:

http://halloween-online.dk/halloween_skrifttyper_fonts.php

Kunne også bruges til at lave bordkort med.

Takker, de skrifttyper er fantastiske. Tror jeg skal have lavet nogle hjemmelavede ediketter til sodavandsflasker med saftevand hvor der står flagermuseblod på Big Grin Det vil ungerne elske.

RE: inspiration til Halloweentema søges - admin - 22/10 2011 13:25

Det må da også lige være noget du kan bruge!

Se tråden:

Halloween i Danmark

RE: inspiration til Halloweentema søges - henriksen - 10/08 2012 11:28

hvis i er i det mere kreative hjørne så kan sådanne en bar eller hvad den kan bruges til.... det tog mig ca 1 1/2 dag at lave den sidste år..

RE: inspiration til Halloweentema søges - hygge - 10/09 2012 12:04

(10/08 2012 11:28 )henriksen Skrev:  hvis i er i det mere kreative hjørne så kan sådanne en bar eller hvad den kan bruges til.... det tog mig ca 1 1/2 dag at lave den sidste år..

Den er blevet flot, det ser godt og stemningsfuldt ud med hånden i kisten og kistelåget på siden så det kan ses.

Har tilføjet en kiste bar til listen over ting jeg skal have lavet til dette års Halloween Smile

RE: inspiration til Halloweentema søges - The Ferrymen - 03/10 2012 21:45

Her er også lidt inspiration:

https://www.facebook.com/TheFerrymenHalloween/photos_albums

RE: inspiration til Halloweentema søges - riber - 04/10 2012 18:36

Hej,
Vi skal selv holde halloween fest for vennerne.. Vi har sorte papirsduge på bordene. Vi har som dig dunkel belysning, små plastik fluer på maden, edderkopper osv lige som dig. Vi har blodige hænder på væggene. Flagermus udskåret af pap og små hængende spøgelser af en gammel hvid lagen. Vi har fakler tændt ude ved døren sammen med en hjemmelave gravsten. De er billige. Og vi har købt stearin lys der bløder når de er tændt. De er ikke så dyre på nettet...